Laudame Financials Ontdek meer

Scherp blijven nadenken, maar kiezen met je hart. Dat is het motto van collega Johanna Roeleveld, en eigenlijk ook dat van Laudame Financials als het gaat om financials en hun professionele groei. Keuzes moeten resoneren met je gevoel. Om nieuw talent aan je organisatie te binden moet het gevoel dat kandidaten hebben op het moment dat ze na een interview jouw kantoor uitstappen, kloppen met hetgeen ze al (online) van jou gezien en gehoord hebben.

Scherp blijven nadenken, maar kiezen met je hart. Dat is het motto van collega Johanna Roeleveld, en eigenlijk ook dat van Laudame Financials als het gaat om financials en hun professionele groei. Keuzes moeten resoneren met je gevoel. Om nieuw talent aan je organisatie te binden moet het gevoel dat kandidaten hebben op het moment dat ze na een interview jouw kantoor uitstappen, kloppen met hetgeen ze al (online) van jou gezien en gehoord hebben.

De theorie
In dit artikel neemt Matthea Tromp je mee in het Employer Brand “Laudame Financials.” In het vorige artikel heeft zij jullie al meegenomen in de reis die je maakt op het moment dat je met dit onderwerp aan de slag gaat. Employer branding is kort gezegd het vermarkten van je bedrijf als werkgever. Met andere woorden: wat maakt dat gewilde professionals die in de  huidige markt een ruime keuze hebben uit diverse bedrijven voor jóúw organisatie zouden moeten kiezen? Het startpunt om het antwoord te vinden op deze vraag is het in kaart brengen van de unieke eigenschappen van jouw organisatie, die aansluiten bij wat de talenten die jij graag binnen wilt trekken belangrijk vinden. In vakjargon wordt dit de employer value proposition (EVP) genoemd. Dit gaat verder dan een goed salaris, een bonus en andere secundaire arbeidsvoorwaarden.

Groei en ontwikkeling
Laudame Financials bestaat nu 20 jaar. In al die jaren is onze focus niet veranderd. De juiste persoon maakt de perfecte match. Wij stellen onze professionals altijd centraal, in de overtuiging dat ook opdrachtgevers daar de vruchten van plukken. Onze EVP is dat de ontwikkeling en groei van onze financials is wat voor Laudame telt. Dat begint met oprechte interesse in de berichtjes die we via LinkedIn versturen, en krijgt een vervolg in de gesprekken op kantoor. Die gesprekken gaan flink de diepte in, alleen zo zorgen we ervoor dat we zeker weten dat iemand past binnen het team, maar ook dat Laudame voor diegene een perfecte match is. Een mooie quote daarover van mijn collega Teunis wil ik jullie niet onthouden. In het artikel over zijn overstap vanuit de accountancy naar interim finance zei hij:

 “Ik had na 3 gesprekken bij Laudame het idee dat ze mij beter kenden dan sommige werkgevers na 3 jaar.”

Samen kom je verder
Een andere EVP die eruit schiet is dat het team van Laudame Financials oprecht een team is te noemen. Ook al zien de collega’s elkaar niet dagelijks, de gezamenlijke activiteiten zoals het spectaculaire kerstdiner, het sinterklaasfeest, maar ook sportieve evenementen zoals het beachvolleybaltoernooi, de wielertour en de jaarlijkse skireis zorgen voor een hechte band binnen het team.

Wat ik veel hoor in gesprekken die ik voer met kandidaten, is dat ze op zoek zijn naar een informele omgeving met collega’s om van te leren en om mee te sparren. Door de bovengenoemde uitjes ontstaat de informele sfeer. Daarnaast wordt er veel aan kennisdeling gedaan, aangestuurd door de Laudame Academy. De intervisiegroepen dragen ook bij aan de band, maar ook aan de groei van onze financials. Je groeit als interimmers met elkaar mee neemt elkaar kennis en ervaring mee op je opdracht. Zo bouw je in de jaren iets heel sterks op. Daarover vertelt Marloes, al 15 jaar interimmer bij Laudame Financials, in dit artikel meer.

Als het goed voelt…
Wij schatten onszelf vaak heel rationeel in, maar in de praktijk gaat dat niet altijd op. Een mooi boek daarover is ‘ons feilbare denken’ van Daniel Kahneman, een psycholoog die voor zijn jarenlange onderzoek naar de rationeel calculerende mens als eerste psycholoog een nobelprijs voor de economie kreeg.

Vaak hoor ik, als ik vraag aan een nieuwe collega waarom ze voor Laudame hebben gekozen, terug dat het gevoel goed was. Dat is de kracht van Employer Branding. Alle touchpoints moeten kloppen, alle ontmoetingen en gesprekken moeten overeenstemmen met wat je naar buiten communiceert. Uiteindelijk worden keuzes toch vaak gemaakt op basis van dat gevoel.