Laudame bestaat 25 jaar! Ontdek een jaar lang onze highlights.

Laudame Financials Ontdek meer

Bouw mee aan een duurzame toekomst!

Wat ga je doen als Business Controller?

Ben jij toe aan de volgende stap in je carrière? Als Business Controller bij Meerlanden werk je bij een organisatie die koploper is in duurzaamheid. Je maakt onderdeel uit van een hecht en deskundig team van meerdere business en financial controllers, waarin jouw mening en initiatief gewaardeerd worden.

Je bent de businesspartner van de Business Unit Manager en speelt een belangrijke rol binnen het managementteam van de business unit. Je rapporteert aan Patrick Molenkamp, Manager Business Control. Met jouw analyses, adviezen en scherpe blik help je de organisatie om in control te blijven en de duurzame ambities waar te maken.

Concreet ga je aan de slag met:

  • Opstellen van financiële en niet-financiële maand- en kwartaalrapportages inclusief forecast;
  • Uitvoeren van analyses en bespreken van de uitkomsten met de business om inzicht en sturing te bieden;
  • Direct bijdragen aan het versnellen en verbeteren van de rapportages;
  • Opstellen, bewaken en doorrekenen van budgettenen businesscases, en actief deelnemen aan diverse projectenAdviseren en challengen van de Business Unit Manager, teamleiders en de afdelingen om optimale resultaten te behalen;
  • Signaleren van verbeterkansen en optimaliseren van processen, in samenwerking met stakeholders en de Business Unit Manager;
  • Direct bijdragen aan het behalen van strategische doelstellingen en de verdere professionalisering van de organisatie.

Wat breng je mee?

Je bent iemand die verder kijkt dan cijfers alleen. Je begrijpt de business en je wil bijdragen aan een groter doel. Daarnaast neem je het volgende mee:

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding, bij voorkeur in een bedrijfseconomische of bedrijfskundige richting;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare business controlfunctie;
  • Een uitstekend analytisch vermogen en interesse in het verhaal achter de cijfers;
  • Ervaring met PowerBI (bouwen en aanpassen van dashboards);
  • Ervaring met SAP is een pré;
  • Je bent resultaatgericht, communicatief vaardig, creatief en verbindend.

Waar ga je werken?

Bij Meerlanden werk je bij een organisatie die écht verschil maakt. Vanuit de hoofdlocatie in Schiphol Rijk zetten ze zich dagelijks in voor een schonere, duurzamere en circulaire samenleving. Wat ooit afval was, krijgt bij Meerlanden een tweede leven: ze maken van gft-afval groengas en compost en voert de regie over de hele keten van de grondstoffen.

Meerlanden is een moderne organisatie, actief in afvalinzameling, -verwerking en beheer van de openbare ruimte voor gemeenten en bedrijven in de regio. Maar ze doen veel meer dan dat. Ze zijn voortdurend bezig met innovatie: van slimme inzamelsystemen tot energieproductie uit reststromen. Zo dragen ze bij aan de ambitie om in 2030 volledig energieneutraal en circulair te zijn. De 600 collega’s zijn betrokken, nuchter en trots op hun werk. Samen houden ze de regio leefbaar met oog voor mens, milieu én maatschappij. De sfeer is open en no-nonsense: ze helpen elkaar en zien elke uitdaging als een kans om het beter te doen.

Kortom: werken bij Meerlanden betekent werken aan een schonere toekomst, met impact die je elke dag terugziet in de omgeving om je heen.

Wat krijg je er voor terug?

Werken bij Meerlanden betekent werken in een uitdagende en dynamische omgeving. Daarnaast krijg je volop ruimte om je te specialiseren en door te groeien binnen het vakgebied. Je kunt relevante opleidingen en cursussen volgen om je kennis verder uit te breiden en je carrière te ontwikkelen.

  • Een brutosalaris van € 4.496 tot € 6.319, – per maand (op basis van 40 uur per week);
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Een persoonlijk arbeidsvoorwaardenbudget van 13,5%;
  • Winstuitkering bij goede bedrijfsresultaten;
  • Reiskostenvergoeding en de mogelijkheid om thuis te werken;
  • Opleidingen, trainingen en ontwikkelmogelijkheden;
  • Een professionele werkomgeving met leuke collega’s en een prettige sfeer;
  • De kans om actief bij te dragen aan een schonere en duurzamere wereld.

Meer weten?

Neem contact op met Tanja Kok of solliciteer direct op deze vacature.

Tanja Kok Bel of app: 06 – 21 54 76 17 Stuur een bericht Bel mij terug
Meer weten? App Tanja Kok:
06 – 21 54 76 17
Solliciteren? Is deze baan jou op het lijf geschreven?

Sollicitatieprocedure

  • Cv
  • Telefoon
  • Gesprek
  • Opdrachtgever
  • Contract
Cv

1. Wij beoordelen je CV (en motivatie)

Het team beoordeelt je cv (en motivatie) en bepaalt de vervolgstap.
Telefoon

2. Tijdens een telefonisch gesprek bespreken we je sollicitatie

Tijdens een telefonisch gesprek bespreken we je sollicitatie en CV.
Gesprek

3. Sluit jouw profiel aan bij de vacature?

Sluit jouw profiel aan bij de vacature? Dan volgt een uitgebreid kennismakingsgesprek bij ons op kantoor. Een eerste kennismaking via Teams is ook een mogelijkheid.
Opdrachtgever

4. Denken wij met elkaar de perfecte match te hebben gevonden?

Denken wij met elkaar de perfecte match te hebben gevonden? Dan ga je op vervolggesprek bij onze opdrachtgever.
Contract

5. Van beide kanten een perfecte match?

Van beide kanten een perfecte match? Dan vervolgen wij de procedure en ben jij klaar om de stap te zetten.